Inloggen of registreer
 
 
  • Inloggen of registreer
  • Inspiratie voor en door interieurliefhebbers
  • Shoppen bij 100+ winkels en merken op één plek
  • Dagelijks nieuwe tips & trends
 

Retourneren

 

Kan ik producten die ik via HomeDeco gekocht heb retourneren?

Ja dat kan! Producten die via HomeDeco gekocht zijn kun je binnen 14 dagen na ontvangst aanmelden als retour. Dit doe je via het knopje 'retourneren of ruilen' die je vindt bij het kopje 'mijn bestellingen' op jouw account. Selecteer de producten die je wenst te retourneren en geef de reden hiervan op. Wij sturen je daarna zo snel mogelijk een mail met informatie en het retouradres van de desbetreffende verkoper(s). Nadat je de retourinstructies hebt ontvangen kan je het product binnen 14 dagen terugsturen naar de verkoper.

Waar moet ik op letten als ik mijn bestelling wil retourneren?

Pak het artikel weer goed in, bij voorkeur in de originele verpakking. Gebruik bij het inpakken geen materialen zoals duct tape en schrijf niet direct op de productverpakking, zo kan de verkoper het product later opnieuw verzenden in de originele doos.

De retourverzending is op eigen risico, vraag daarom altijd een trackingcode bij het postagentschap en bewaar jouw verzendbewijs. Je kunt ervoor kiezen om jouw retourzending verzekerd te verzenden. Indien het product beschadigd is aangekomen bij de verkoper kunnen wij genoodzaakt zijn om niet het volledige bedrag terug te storten.

Het retourneren is in de meeste gevallen voor eigen kosten, tenzij anders aangegeven op de website. Indien je een deel van jouw bestelling wilt retourneren en de verkoper de verzendkosten vanaf een bepaald bedrag heeft vergoed kan de verkoper de verzendkosten alsnog in rekening brengen. Dit kunnen zij doen wanneer de orderwaarde van deze verkoper na het retourneren onder het bedrag voor gratis verzenden terecht is gekomen.

Kunnen alle producten retour worden gestuurd?

Er zijn in uitzonderlijke gevallen producten die niet voor het retourrecht in aanmerking komen, dit zijn bijvoorbeeld:

• volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn (zoals bijvoorbeeld maatwerk);
• producten die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben;
• producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken;
• producten die na levering door hun aard onherroepelijk zijn vermengd met andere zaken;

Mocht dit onverhoopt het geval zijn dan laten we dit weten nadat je de producten hebt aangemeld via het formulier.

Voor vragen omtrent retouren, zijn we het beste te bereiken via de chat of email.