Inloggen of registreer
 
 
  • Inloggen of registreer
  • Inspiratie voor en door interieurliefhebbers
  • Shoppen bij 100+ winkels en merken op één plek
  • Dagelijks nieuwe tips & trends
 

Veelgestelde vragen

 

Algemeen  
Bestellen en leveren  
Betalen  
Retourneren en annuleren  
Overig  
Zakelijke bestellingen uit België
 

Hoe werkt shoppen via HomeDeco?

Wij streven er naar om het startpunt voor interieur inspiratie en –shopping te zijn. Dit doen we door je niet alleen leuke tips, binnenkijkers en andere inspiratie te bieden, maar ook door je te helpen om al die fantastische producten aan te kunnen schaffen!

Dit doen we door merken, makers en boutiques de mogelijkheid te bieden om producten direct via HomeDeco te verkopen. Deze bestel en betaal je op HomeDeco.nl, maar worden gemaakt en geleverd door externe verkopers. In dit geval communiceren we altijd duidelijk bij wie je daadwerkelijk besteld en wat bijvoorbeeld de verwachte levertijd en andere voorwaarden zijn. Zelf nemen wij het klantenservice gedeelte op ons. Zo kun je bij veel verschillende woonmerken shoppen onder één dak. Op deze manier hopen we je niet alleen te helpen om de grote bekende merken te vinden, maar ook bijvoorbeeld dat leuke handgemaakte lampje van een opkomende designer. Bestellen doe je door eerst een account aan te maken. Hierdoor hebben wij direct jouw bestelgegevens en hoef jij deze niet een volgende keer weer in te voeren, maar je kunt ook via jouw account je bestelhistorie inzien.

 

Wie verkopen er op HomeDeco?

We proberen bij HomeDeco een zo leuk en breed mogelijk aanbod te vergaren daarom geven we leuke nieuwe merken, winkels en makers graag te kans om hun producten via HomeDeco aan te bieden. Alle verkopers zijn door het team van HomeDeco goedgekeurd en er is direct contact geweest voor hun producten op de site aangeboden worden. Ben of ken jij nog leuke shops en merken die niet mogen ontbreken, laat het ons weten via het contactformulier!

 

Ik heb een vraag over een product.

Voor vragen over producten kun je altijd contact opnemen via de chat of ons contactformulier waarna wij ons best gaan doen om je zo snel mogelijk van een antwoord te voorzien op jouw vraag.

 

Hoe kan ik bestellen?

Je kunt bestellen via HomeDeco door op het product te klikken. Daarna klik je op het groene icoontje 'in winkelmandje', dat je vindt aan de rechterkant van het product, om zo het product in jouw winkelmandje te stoppen. Je kunt nu verder winkelen, zonder dat jouw product uit je winkelmandje verdwijnt. Tevreden met alles wat er in jouw winkelmandje zit? Klik dan in het winkelmandje op 'Betaal Nu' en dan wordt je omgeleid naar het betalingsysteem. De order is geplaatst als het is betaald en jij een bevestigingsmail hebt ontvangen.

 

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen

Wanneer je een bestelling plaatst ontvang je binnen enkele minuten een bevestigingsmail. In sommige gevallen belandt deze echter in de 'ongewenste mail', controleer deze dus ook altijd. Is de bevestiging na 15 minuten nog steeds niet aangekomen en staat hij ook niet in je 'ongewenste mail' of 'spam', stuur ons dan een berichtje via het contactformulier.

 

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Producten die op direct op HomeDeco besteld worden, worden verkocht en geleverd door externe verkopers. Zij zorgen ook zelf voor de verzending. Bij je bestelling wordt aangegeven wat de verwachte levertijd is.

 

Kan er ook naar België geleverd worden?

Afhankelijk van de producten en de verkoper is dit mogelijk. Wij raden je aan om even contact op te nemen met ons via de chat of het contactformulier om dit te checken.

 

Kan er ook naar het buitenland geleverd worden?

Op dit moment wordt er alleen in Nederland geleverd en in veel gevallen ook in België. Neem contact met ons op om zeker te weten of jouw producten naar België geleverd kunnen worden.

 

Waarom is er maar een deel van mijn bestelling geleverd?

Dit kan gebeuren wanneer je twee of meer producten van verschillende verkopers besteld. Elke verkoper heeft zijn eigen verwerkingstijd en verzendingssysteem, waardoor het niet mogelijk is om jouw producten in één bestelling te laten leveren.

 
 

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

De levertijd van een bestelling is afhankelijk van de verkoper. Er wordt een verwachte levertijd aangegeven maar dit is een indicatie. Wij streven er naar om alles zo spoedig mogelijk te laten verlopen zodat jij snel jouw bestelling in huis hebt.

Let op: in sommige gevallen krijg je een verzendbevestiging direct vanuit de verkoper.

 

Wat zijn de verzendkosten van mijn bestelling?

De verzendkosten van een bestelling kunnen verschillen per verkoper. Deze staat aangegeven wanneer jij een product in jouw winkelmandje doet.

 

Kan ik zien wanneer mijn bestelling wordt bezorgd?

Als jij je bestelling hebt geplaatst dan zullen wij jouw order doorsturen naar de verkoper die deze gereed gaat maken voor verzending. Zodra jouw order naar jou verzonden wordt, ontvang jij hiervan een bericht en eventueel een Track & Trace code waarmee jij jouw bestelling kunt volgen en zien wanneer deze bij jou aangeboden gaat worden.

 

Wat moet ik doen als mijn betaling mislukt?

Als je niet zeker weet of jouw betaling gelukt is kun je het beste contact met ons opnemen waarna wij in ons systeem gaan kijken of jouw order is doorgekomen of niet.

 

Hoe kan ik betalen?

Betalen kan via iDeal, Creditcard of Bancontact. Daarnaast kan voor bestellingen tussen €250 en €2500 gekozen worden voor gespreid betalen in 12 maandelijkse termijnen. Leer hier meer over gespreid betalen.

 

Kan ik producten die ik via HomeDeco gekocht heb retourneren?

Ja dat kan! Producten die via HomeDeco gekocht zijn kun je binnen 14 dagen na ontvangst aanmelden als retour. Dit doe je via het knopje 'retourneren of ruilen' die je vindt bij het kopje 'mijn bestellingen' op jouw account. Selecteer de producten die je wenst te retourneren en geef de reden hiervan op. Wij sturen je daarna zo snel mogelijk een mail met informatie en het retouradres van de desbetreffende verkoper(s). Nadat je de retourinstructies hebt ontvangen kan je het product binnen 14 dagen terugsturen naar de verkoper.

Waar moet ik op letten als ik mijn bestelling wil retourneren?

Pak het artikel weer goed in, bij voorkeur in de originele verpakking. Gebruik bij het inpakken geen materialen zoals duct tape en schrijf niet direct op de productverpakking, zo kan de verkoper het product later opnieuw verzenden in de originele doos.

De retourverzending is op eigen risico, vraag daarom altijd een trackingcode bij het postagentschap en bewaar jouw verzendbewijs. Je kunt ervoor kiezen om jouw retourzending verzekerd te verzenden. Indien het product beschadigd is aangekomen bij de verkoper kunnen wij genoodzaakt zijn om niet het volledige bedrag terug te storten.

Het retourneren is in de meeste gevallen voor eigen kosten, tenzij anders aangegeven op de website. Indien je een deel van jouw bestelling wilt retourneren en de verkoper de verzendkosten vanaf een bepaald bedrag heeft vergoed kan de verkoper de verzendkosten alsnog in rekening brengen. Dit kunnen zij doen wanneer de orderwaarde van deze verkoper na het retourneren onder het bedrag voor gratis verzenden terecht is gekomen.

Kunnen alle producten retour worden gestuurd?

Er zijn in uitzonderlijke gevallen producten die niet voor het retourrecht in aanmerking komen, dit zijn bijvoorbeeld:

• volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn (zoals bijvoorbeeld maatwerk);
• producten die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben;
• producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken;
• producten die na levering door hun aard onherroepelijk zijn vermengd met andere zaken;

Mocht dit onverhoopt het geval zijn dan laten we dit weten nadat je de producten hebt aangemeld via het formulier.

Voor vragen omtrent retouren, zijn we het beste te bereiken via de chat of email.

 

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Annuleren kan totdat de bestelling is verwerkt door de verkoper en/ of verzonden, laat ons weten welke bestelling je wilt annuleren via het contactformulier. Is een bestelling reeds verwerkt of verzonden dan is annuleren niet meer mogelijk, maar kun je uiteraard wel retourneren.

 

Hoe breng ik een wijziging aan in mijn adres-, contact-, accountgegevens?

Als je iets wilt wijzigen in je adres-, contact-, accountgegevens kun je ons een berichtje sturen via de chat of via het contactformulier met daarin wat je wilt wijzigen. Wij zullen dan in ons systeem de wijzigingen aanbrengen.

 

Ik wil mij uitschrijven van de nieuwsbrief, hoe doe ik dit?

Wanneer je niet meer de nieuwsbrief wilt ontvangen, kun je onder aan de nieuwsbrief klikken op het linkje ‘schrijf je uit’.

 

Wie is de verkopende partij/verkoper?

HomeDeco.nl is een (inter)nationaal marketing platform, waarbij HomeDeco zich richt op het aanbieden van dagelijkse inspiratie voor al haar klanten. HomeDeco zal zorg dragen in het afhandelen van al het contact met de consument via onze klantenservice. Daarnaast wordt ook bij samenwerkingen direct met de verkopers de betalingsafhandeling met de klant via HomeDeco georganiseerd. Als consument zul je altijd in contact blijven met onze klantenservice en is er geen reden om contact te zoeken direct met de verkoper.

Onze verkopers zijn uiteindelijk verantwoordelijk voor de orderverwerking, levering richting de klant en de retouren afhandeling. Consumenten kunnen de verkopende partij vragen om een btw-factuur via HomeDeco klantenservice. De verkopende partij is geoorloofd om deze factuur op te stellen voor de klant.

 

Ik heb een klacht over HomeDeco.nl of een verkoper

We vinden dit erg vervelend om te horen, maar helpen je uiteraard graag. Laat ons weten wat het probleem is via het contactformulier en we gaan direct voor je aan de slag. We streven er naar om binnen 48 uur reactie te geven.

 

 

BTW terugvragen vanuit België

Omdat we een platform zijn waar meerdere verkopers op verkopen is helaas niet mogelijk de BTW bij betaling reeds te verrekenen. Het is echter wel mogelijk om als buitenlandse onderneming de BTW bij de Nederlandse belastingdienst terug te vragen. De aanvraag hiervoor doe je bij de Belastingdienst in België. Meer informatie hierover vind je hier:
- Belastingdienst Nederland
- Belastingdienst België