Veelgestelde vragen

 

 

Hoe werkt shoppen via HomeDeco?

Wij streven er naar om het startpunt voor interieur inspiratie en –shopping te zijn. Dit doen we door je niet alleen leuke tips, binnenkijkers en andere inspiratie te bieden, maar ook door je te helpen om al die fantastische producten aan te kunnen schaffen!

Dit doen we o.a. door je te verwijzen naar externe webshops als VTwonen.nl of Wehkamp, waar je producten kunt bestellen. Daarnaast bieden we merken, makers en boutiques de mogelijkheid om producten direct via HomeDeco te verkopen. Wij zijn dan ook hard aan het werk om meer merken via onze eigen webshop te verkopen. Deze bestel en betaal je op HomeDeco.nl, maar worden gemaakt en geleverd door externe verkopers. In dit geval communiceren we altijd duidelijk bij wie je daadwerkelijk besteld en wat bijvoorbeeld de verwachte levertijd en andere voorwaarden zijn. Op deze manier hopen we je niet alleen te helpen om de grote bekende merken te vinden, maar ook bijv. dat leuke handgemaakte lampje van een opkomende designer. Bestellen doe je door eerst een account aan te maken. Hierdoor hebben wij direct jouw bestelgegevens en hoef jij deze niet een volgende keer weer in te voeren, maar je kunt ook via jouw account je bestelhistorie inzien.

 

Wie verkopen er op HomeDeco?

We proberen bij HomeDeco een zo leuk en breed mogelijk aanbod te vergaren daarom geven we leuke nieuwe merken, winkels en makers graag te kans om hun producten via HomeDeco aan te bieden. Alle verkopers zijn door het team van HomeDeco goedgekeurd en er is direct contact geweest voor hun producten op de site aangeboden worden. Ben of ken jij nog leuke shops en merken die niet mogen ontbreken, laat het ons weten via het contactformulier!

 

Hoe kan ik betalen?

Betalen is op dit moment mogelijk via iDeal of Creditcard. Andere betaalmogelijkheden zullen in de toekomst worden toegevoegd!

 

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen

Wanneer je een bestelling plaatst onvang je binnen enkele minuten een bevestigingsmail. In sommige gevallen belandt deze echter in de 'ongewenste mail', controleer deze dus ook altijd. Is de bevestiging na 15 minuten nog steeds niet aangekomen en staat hij ook niet in je 'ongewenste mail' of 'spam', stuur ons dan een berichtje via het contactformulier.

 

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Producten die op direct op HomeDeco besteld worden worden verkocht en geleverd door externe verkopers. Zij zorgen ook zelf voor de verzending. Bij je bestelling wordt duidelijk aangegeven wat de verwachte levertijd is.

 

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Annuleren kan totdat de bestelling is verzonden, laat ons weten welke bestelling je wilt annuleren via het contactformulier. Is een bestelling reeds verzonden dan is annuleren niet meer mogelijk, maar kun je uiteraard wel retourneren.

 

Hoe kan ik producten die ik via HomeDeco gekocht heb retourneren?

Producten die via HomeDeco gekocht zijn kun je binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Dit doe je door ze aan te melden via het retour-formulier. Wij sturen je daarna zo snel mogelijk een mail met informatie en het retour-adres voor de verkoper van het product.

Let op dat de retourverzending op eigen risico is, vraag daarom altijd een trackingcode bij het postagentschap.

Er zijn in uitzonderlijke gevallen producten die niet voor het retourrecht in aanmerking komen, dit zijn bijvoorbeeld:

    • Gepersonaliseerde producten die speciaal voor jou gemaakt zijn, naar jouw specificaties;
    • Producten van persoonlijke aard, zoals ondergoed;
    • Producten die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
    • Producten die snel kunnen bederven en/of verouderen.

Mocht dit onverhoopt het geval zijn dan laten we dit weten nadat je de producten hebt aangemeld via het formulier.

 

Ik heb een klacht over HomeDeco.nl of een verkoper

We vinden dit erg vervelend om te horen, maar helpen je uiteraard graag. Laat ons weten wat het probleem is via het contactformulier en we gaan direct voor je aan de slag. We streven er naar om binnen 48 uur reactie te geven.

 

Kan er ook naar België geleverd worden?

Afhankelijk van de producten en de verkoper is dit mogelijk. Wij raden je aan om even contact op te nemen met ons via de chat/telefoon/contactformulier om dit te checken.

 

Kan er ook naar het buitenland geleverd worden?

Op dit moment wordt er alleen in Nederland geleverd en in sommige gevallen in België, zoals bovenstaand vermeld.

 

Hoezo is er maar een deel van mijn bestelling geleverd?

Dit kan gebeuren wanneer je twee of meer producten van verschillende partners besteld. Elke partner heeft zijn eigen verwerkingstijd en verzendingssysteem, waardoor het niet mogelijk is om jouw producten in één bestelling te laten leveren.

 

Ik heb een vraag over een product.

Voor vragen over producten kun je altijd contact opnemen via de chat of ons contactformulier waarna wij ons best gaan doen om je zo snel mogelijk van een antwoord te voorzien op jouw vraag.

 

Hoe breng ik een wijziging aan in mijn adres-, contact-, accountgegevens?

Als je iets wilt wijzigen in je adres-, contact-, accountgegevens kun je ons een berichtje sturen via de chat of via het contactformulier met daarin wat je wilt wijzigen. Wij zullen dan in ons systeem de wijzigingen aanbrengen.

 

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

De levertijd van een bestelling is afhankelijk van de verkoper. Er wordt een verwachte levertijd aangegeven maar dit is een indicatie. Wij streven er naar om alles zo spoedig mogelijk te laten verlopen zodat jij snel jouw bestelling in huis hebt.

 

Wat zijn de verzendkosten van mijn bestelling?

De verzendkosten van een bestelling kunnen verschillen per verkoper. Deze staat aangegeven wanneer jij een product in jouw winkelmandje doet.

 

Kan ik zien wanneer mijn bestelling wordt bezorgd?

Als jij je bestelling hebt geplaatst dan zullen wij jouw order doorsturen naar de verkoper die deze gereed gaat maken voor verzending. Zodra jouw order naar jou verzonden wordt, ontvang jij hiervan een bericht en eventueel een Track & Trace code waarmee jij jouw bestelling kunt volgen en zien wanneer deze bij jou aangeboden gaat worden.

Let op: in sommige gevallen krijg je een verzendbevestiging direct vanuit de verkoper.

 

Wat moet ik doen als mijn betaling mislukt?

Als je niet zeker weet of jouw betaling gelukt is kun je het beste contact met ons opnemen waarna wij in ons systeem gaan kijken of jouw order is doorgekomen of niet.

 

Ik wil mij uitschrijven van de nieuwsbrief, hoe doe ik dit?

Wanneer je niet meer de nieuwsbrief wilt ontvangen, kun je onder aan de nieuwsbrief klikken op het linkje ‘schrijf je uit’.

 

Wie is de verkopende partij/verkoper?

HomeDeco B.V. is een (inter)nationaal marketing platform, waarbij HomeDeco zich richt op het aanbieden van dagelijkse inspiratie voor al haar klanten. HomeDeco zal zorg dragen in het afhandelen van al het contact met de consument via onze klantenservice. Daarnaast wordt ook bij samenwerkingen direct met de verkopers de betalingsafhandeling met de klant via HomeDeco georganiseerd. Als consument zul je altijd in contact blijven met onze klantenservice en is er geen reden om contact te zoeken direct met de verkoper.

Onze verkopers zijn uiteindelijk verantwoordelijk voor de orderverwerking, levering richting de klant en de retouren afhandeling. Consumenten kunnen de verkopende partij vragen om een btw-factuur via HomeDeco klantenservice. De verkopende partij is geoorloofd om deze factuur op te stellen voor de klant.