Mijn HomeDeco

Log in als bestaande gebruiker of Meld je aan als nieuwe gebruiker
  • Inloggen of registreer
  •  Altijd gratis bezorging vanaf €75
  • Klantbeoordeling: UITSTEKEND Uitstekened - Onze beoordeling op Trustpilot
  • Shop 400+ merken
Vandaag 10% EXTRA KORTING op iedere bestelling! Gebruik de code: Lente10
 

Voorwaarden voor Verkopers

Door te verkopen op HomeDeco.nl website ga je akkoord met deze verkoopvoorwaarden en de Agentuurovereenkomst.

 

1.Definities

Bedenktijd: De termijn waarbinnen de Koper gebruik kan maken van zijn Herroepingsrecht.

Bemiddelingskosten: De door HomeDeco aan de Verkoper in rekening gebrachte commissie over de Verkoopprijs inclusief BTW, bestaande uit een percentage

Content: De specificaties van producten binnen het HomeDeco Platform, bestaande uit onder meer tekst, afbeeldingen en technische specificaties.

Content: De specificaties van producten binnen het HomeDeco platform, bestaande uit onder meer tekst, afbeeldingen en technische specificaties.

Herroepingsrecht: De mogelijkheid voor de Koper om binnen de Bedenktijd af te zien van de Koopovereenkomst.

Koopovereenkomst: : De overeenkomst die tot stand komt tussen de Verkoper en een Koper vanwege de aanschaf door de Koper van een product bij die Verkoper via het HomeDeco Platform, waarbij HomeDeco in hoedanigheid van handelsagent uitsluitend optreedt en handelt voor en ten behoeve van de Verkoper.

Koper: Een gebruiker van het HomeDeco Platform – zakelijk én/of particulier die overgaat tot de aanschaf van een product met de door HomeDeco aan de Verkoper verstrekte persoonsgegevens van een Koper

Platform: : het HomeDeco Platform dat DreamDeco B.V. aan Verkopers aanbiedt waar zij hun producten op kunnen promoten en verkopen.

Product: Ieder product, geaccepteerd door HomeDeco voor verkoop aan de Koper op het HomeDeco Platform.

Shop: De voor de Verkoper op het HomeDeco Platform aangemaakte pagina's, waarop de Verkoper zijn bedrijfsinformatie, logo, profiel en producten kan presenteren.

Verkoopprijs: De prijs voor het aangeboden product, inclusief BTW, eventuele verwijderingsbijdrage en alle andere direct op het product betrekking hebbende bedragen die aan de Koper in rekening worden gebracht, maar exclusief eventuele verzendkosten, betalingsverkeerkosten (ook wel transactiekosten genoemd) en overige order gerelateerde kosten.

Verkopers: De Verkopers van de producten op het Platform zijn onafhankelijke particulieren of ondernemingen die zelf verantwoordelijk zijn voor hun producten en de levering hiervan.

Totaalprijs: De prijs voor het aangeboden product, inclusief BTW, verzendkosten en alle andere direct op het product betrekking hebbende bedragen die aan de Koper in rekening worden gebracht.

 

2.Toepasselijkheid

2.1 Toepassing: Deze verkoopvoorwaarden zijn van toepassing op de diensten die door HomeDeco.nl (een handelsnaam van DreamDeco B.V.) worden aangeboden aan Verkopers op de website HomeDeco.nl. DreamDeco B.V. is gevestigd aan de Diemermere 1 te Diemen en is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 63061619. Voor opmerkingen en vragen over HomeDeco kun je contact opnemen via het contactformulier.

2.2 Aanvaarding: De toepasselijkheid van deze verkoopvoorwaarden wordt geaccepteerd door de Verkoper door het aanmaken/gebruiken van een verkoopaccount op HomeDeco.

2.3 Afwijkingen: Van deze verkoopvoorwaarden kan slechts schriftelijk worden afgeweken, in welk geval de overige bepalingen onverkort van kracht blijven.

2.4 Wijzigingen: HomeDeco heeft het recht deze verkoopvoorwaarden van tijd tot tijd te wijzigen. De gewijzigde voorwaarden zullen van toepassing zijn zodra deze op de site zijn gepubliceerd en de Verkopers op de hoogte zijn gebracht. Indien de Verkoper daarna gebruik blijft maken van zijn verkoopaccount aanvaardt deze daarmee de toepasselijkheid van de gewijzigde voorwaarden.

2.5 Overige voorwaarden: De algemene voorwaarden van HomeDeco maken integraal deel uit van deze verkoopvoorwaarden. Verkoper verplicht zich kennis te nemen van de algemene voorwaarden en hier ook naar te handelen. Deze algemene voorwaarden worden door consument aanvaard bij het bestellen van een product. Naast de algemene voorwaarden van HomeDeco zijn de verzend- en retourvoorwaarden van Verkoper van toepassing, zolang deze niet in strijd zijn met onderliggende aanbiedingsvoorwaarden. Verkoper dient de Koper hiervan in zijn webshop op de hoogte te stellen.

 

3.Verkoopaccount en shop

3.1 Shop: Op HomeDeco krijgt elke Verkoper een eigen shop plus administratie tot zijn beschikking.

3.2 Verlening account: : HomeDeco is te allen tijde gerechtigd om, om haar motiverende redenen, een Verkoper geen account te verlenen. Dit is bijvoorbeeld het geval als HomeDeco van mening is dat het merk en/of producten die Verkoper aanbiedt niet passen binnen de visie en beeld dat HomeDeco wil creëren.

3.3 Beëindiging account: Verkoper kan ten allen tijden zijn verkoopaccount per direct opzeggen. HomeDeco is te allen tijde gerechtigd een verkoopaccount te beëindigen in geval van misbruik, niet respectvol handelen, of als er in strijd wordt gehandeld met de wet, openbare orde en indien Verkoper één of meerdere verplichtingen onder deze verkoopvoorwaarden niet nakomt. De Verkoper heeft in geen van deze gevallen recht op restitutie of enige vorm van schadevergoeding.

3.4 Account verantwoordelijkheid: Verkoper is zelf verantwoordelijk voor de juistheid van de informatie/gegevens in zijn verkoopaccount en shop.

3.5 Content: Verkoper is zelf verantwoordelijk voor de Content van zijn shop (zoals logo, productafbeeldingen, profiel, teksten). Verkoper zorgt voor een Content van goede kwaliteit. HomeDeco behoudt zich het recht voor om Content te verwijderen die niet bijdraagt aan de kwalitatieve uitstraling van HomeDeco . Het is verboden om Content te gebruiken dat inbreuk maakt op rechten van derden, lasterlijk, smadelijk, onrechtmatig bedreigend, kwetsend, obsceen en schadelijk is. Dergelijke Content wordt direct van de website verwijderd en eventueel wordt het account (tijdelijk) geblokkeerd.

3.6 Verantwoording content: Content: De Verkoper garandeert dat de gebruikte Content eigendom zijn van Verkoper, of door Verkoper onder licentie zijn verkregen, of dat Verkoper toestemming heeft van de rechtmatige eigenaar om deze Content te gebruiken. De Verkoper is verantwoordelijk voor alle schade die derden lijden als gevolg van het feit dat HomeDeco door de Verkoper verstrekte Content heeft gebruikt voor de publicatie, promotie en verkoop van de producten en de Verkoper vrijwaart HomeDeco van enige aanspraken met betrekking tot dergelijke schade.

3.7 Status van een webshop: Verkoper dient altijd te zorgen voor bezetting van zijn webshop, of deze een afwezigheidsstatus te geven indien er geen bezetting aanwezig is (tijdens vakantie).

3.8 Gebruik content: HomeDeco is gerechtigd om Content van Verkoper in te zetten voor marketing- en communicatie activiteiten bedoeld om HomeDeco als geheel, de productcategorieën en producten specifiek te promoten.

 

4. Aanbod van producten

4.1 Productselectie: HomeDeco streeft ernaar het aanbod van producten op het Platform zoveel mogelijk op elkaar af te stemmen. HomeDeco behoudt zich het recht voor om te allen tijde bepaalde producten van Verkoper te weigeren of te verwijderen indien zij van mening is dat deze niet bijdragen aan de doelgroep van HomeDeco of haar imago.

4.2 Aanstootgevende, verboden en verdachte producten: Aanstootgevende, verboden en verdachte producten worden niet geaccepteerd. Hieronder zijn onder andere begrepen, maar niet beperkt tot: beschermde dieren, producten van dieren en planten, cultureel erfgoed, dieren, drugs, eigendom van de overheid, explosieve objecten, gevaarlijke stoffen en andere schadelijke materialen, geneesmiddelen, gestolen waar, levensmiddelen, medische hulpmiddelen, lichaamsdelen en lichaamsstoffen, pornografische en erotische inhoud, software, tabak, valse valuta en postzegels, schietwapens, messen en daaraan gerelateerde objecten. Let op! Deze lijst geeft slechts richtlijnen en is niet uitputtend. Als gebruiker van HomeDeco ben je zelf verantwoordelijk om na te gaan of het aanbod en de (ver)koop van bepaalde producten wettelijk is toegestaan.

Een overtreding van ons beleid kan leiden tot een of meer van de volgende acties:

  • - het product wordt direct verwijderd
  • - jouw account kan worden geschorst of (tijdelijk) geblokkeerd
  • - jouw gegevens kunnen worden doorgegeven aan justitie en/of aan een rechthebbende.

4.3 Productaansprakelijkheid: Verkoper is verantwoordelijk voor de kwaliteit en veiligheid van de producten die hij aanbiedt. HomeDeco kan op geen enkele wijze verantwoordelijk worden gehouden voor schadelijke gebeurtenissen die voortvloeien uit gebruik van het product. Verkoper vrijwaart HomeDeco ter zake van alle aanspraken van derden in deze.

4.4 Productinformatie: Verkoper draagt er zorg voor dat de omschrijving van het aangeboden product overeenkomt met de werkelijkheid en derhalve juist en volledig is. HomeDeco heeft te allen tijde de mogelijkheid om productinformatie aan te vullen. HomeDeco kan in geen geval aansprakelijk worden gehouden voor de bij de artikelen op de website weergegeven informatie, in het bijzonder productinformatie en prijzen, aangeleverd door de Verkoper.

4.5 Productprijs: De Verkoper is vrij in het bepalen van de prijs van zijn product. HomeDeco behoudt het recht om producten op het Platform te verwijderen/verbergen indien de prijs niet marktconform is. Daarnaast behoudt HomeDeco het recht om de samenwerking te pauzeren indien de prijzen op ons Platform hoger zijn, dan de prijzen op de eigen website. In overleg wordt gekeken of de samenwerking weer opnieuw opgestart kan worden. Partner garandeert dat zij de Producten op haar eigen website niet over de gehele linie voor een lagere prijs zal aanbieden dan op HomeDeco. Uitzonderingen zijn bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend, artikelen waar verzendkosten in de Verkoopprijs zijn verwerkt, artikelen die bij de partner aan een promotie meedoen maar bij HomeDeco niet, etc.

 

5.Bestelling en levering

5.1 Betaling: Betaling door een Koper kan uitsluitend plaatsvinden aan HomeDeco, via iDeal. HomeDeco betaalt het totaalbedrag (met inhouding van de commissie) aan de Verkoper door. De Verkoper is niet gerechtigd om rechtstreeks door de Koper aan hem gedane betalingen te accepteren voor verkopen via het Platform.

5.2 Koopovereenkomst: Een Koopovereenkomst tussen Verkoper en Koper komt tot stand zodra HomeDeco de betaling van Koper heeft ontvangen en zowel Koper als Verkoper ter bevestiging een e-mail hebben ontvangen waarin de details van de bestelling worden getoond.

5.3 Afwikkeling bestelling: Verkoper is verantwoordelijk voor de afwikkeling van de bestelling, dit houdt in o.a. verzending, informatieverlening, vragen beantwoorden en behandeling van klachten omtrent het product (klantenservice). Een Koper kan contact opnemen via het contactformulier van HomeDeco. Indien Koper en Verkoper er niet in slagen tot een oplossing te komen bij een klacht, kan Koper of Verkoper contact opnemen met HomeDeco via het contactformulier.

5.4 Service: HomeDeco hecht veel belang aan een goede en betrouwbare dienstverlening. Tevredenheid van klanten is erg belangrijk. Daarom hanteert HomeDeco een bepaald servicelevel voor Verkopers. Verkopers die zich onvoldoende houden aan deze regels, kunnen worden uitgesloten van een verkoopaccount:
- Verkopers dienen zich in te spannen om binnen 2 werkdagen na aankoop de bestelling te verwerken en de aangekochte producten te verzenden naar Koper;
- Verkopers dienen zich in te spannen om binnen 1 werkdag vragen van (mogelijke) Kopers te beantwoorden.

5.5 Verzending: Verkoper zorgt ervoor dat het product met zorg en aandacht wordt verpakt. Het ontvangen van het product moet voor de Koper een beleving zijn. Dat is waar wij en jij naar streven om de klant weer met plezier terug te zien.

5.6 Problemen met de levering: Mocht Verkoper ondanks niet in staat zijn de bestelling uit te voeren, dient hij zo spoedig mogelijk contact op te nemen met de Koper om tot een oplossing te komen. Dit is mogelijk via het orderoverzicht in het verkoopaccount. Is het resultaat van dit contact dat de order wordt geannuleerd, dient Verkoper dit direct te melden aan HomeDeco.

 

6. Herroepingsrecht

6.1 Herroepingsrecht: De Koper heeft het recht een product binnen 14 kalenderdagen na ontvangst te retourneren (“Herroepingsrecht”), zonder opgaaf van redenen, op voorwaarde dat het product zich in dezelfde staat bevindt als waarin de Koper het ontving en de Koper HomeDeco binnen de gestelde termijn op de hoogte heeft gesteld.

6.2 Herroepingsrecht: Klanten gebruiken het standaard retourproces van HomeDeco. Zij geven in het bestel overzicht van hun HomeDeco account aan dat een artikel geretourneerd wordt en genereren een bijbehorend verzendlabel. HomeDeco belast de verzendkosten door aan de leverancier. Maandelijks worden alle zendingen die PostNL aan HomeDeco heeft gefactureerd door HomeDeco gebundeld en vervolgens doorbelast aan de leverancier op de afrekening. Bij een retourzending zijn de retourkosten voor rekening van de consument tenzij anders overeengekomen met Verkoper. De eventueel betaalde portokosten voor de heenreis van een zending moeten conform de wet Koop op Afstand terugbetaald worden aan de consument. Deze kosten zullen worden doorbelast op de maandelijkse afrekening.

6.3 Verzendkosten De verzendkosten voor een standaard verzending zijn € 5,75 exclusief btw. Deze kosten zullen verrekend worden al dan niet in rekening worden gebracht op de afrekening. De kosten voor de verzending naar het buitenland zal op eenzelfde manier worden doorbelast cq verrekend worden. De hiervoor geldende tarieven kunnen fluctueren en worden jaarlijks bijgesteld.

  • Indien de order uit meerdere producten bestond, wordt alleen het productbedrag teruggestort.

6.4 Track & Trace: Voor iedere retour wordt door PostNL een track & trace code gegenereerd. HomeDeco is nooit aansprakelijk voor vermissing van retour gestuurde artikelen.

6.5 Retourzending: HomeDeco is nooit aansprakelijk voor vermissing van retour gestuurde artikelen. Indien de track & trace code heeft aangetoond dat de Partner het artikel retour heeft ontvangen en dit door de Partner wordt betwist is HomeDeco gerechtigd de klant te compenseren en de kosten hiervan bij Partner in rekening te brengen.

6.6 Afwijken van deze retourvoorwaarden: Verkoper kan van deze retourvoorwaarden afwijken ten gunste van Koper, mits dit geen impact heeft op het retourproces dat HomeDeco hanteert. Een Verkoper kan er bijvoorbeeld voor kiezen gebruik te maken van een afhaalpunt waardoor de kosten voor terugzending voor rekening van Verkoper komen. Deze informatie dient Verkoper uitdrukkelijk te vermelden bij het product, zodat Koper hier tijdig kennis van kan nemen.

6.7 Retouraanvragen later dan 14 dagen: Zodra er een retouraanvraag van Koper binnenkomt later dan twee weken na bestelling is het aan Verkoper om deze aanvraag te accepteren of niet. Afhandeling vindt dan buiten HomeDeco om plaats en Verkoper kan geen aanspraak maken op de ingehouden commissie.

6.8 Verplichte levering: De leverancier is verplicht de artikelen te leveren op het moment dat hij via HomeDeco de bestelling ontvangt. Indien de leverancier de artikelen niet kan leveren en daardoor de order geannuleerd moet worden, dan blijft de fee voor HomeDeco te allen tijde gehandhaafd.

6.9 Annulering: Indien de geannuleerde bestelling overgezet kan worden naar een andere Verkoper dan hoeven er geen kosten betaald te worden. Bestellingen binnen een prijsverschil van 10% worden zonder overleg overgezet naar een andere Verkoper

 

7. Vergoeding en betaling

7.1 Bemiddelingskosten: HomeDeco stelt haar Platform ter beschikking en bemiddelt in de betaling van het product tussen Kopers en Verkopers. Dit betekent dat HomeDeco het bedrag dat de Koper betaalt, doorbetaalt aan Verkopers, met inhouding van de Bemiddelingskosten. Deze Bemiddelingskosten bedragen 20% (exclusief BTW) van de Verkoopprijs per verkocht product, tenzij anders overeengekomen. Dit bedrag wordt maandelijks verrekend met het totale transactiebedrag aan verkochte producten. De hoogte van de commissie wordt van tijd tot tijd opnieuw door HomeDeco vastgesteld. Verkoper ontvangt hiervan tijdig bericht. HomeDeco is gerechtigd de Bemiddelingskosten in rekening te brengen, ongeacht eventuele retourzendingen, niet geleverde en opnieuw aangeboden artikelen op de webshop door de leverancier.

7.2 Onboarding: Eenmalig wordt er voor de onboarding van jouw partner account kosten gerekend voor het instellen van de dashboards. Dit eenmalige bedrag is €299, tenzij anders overeengekomen.

7.3 Betaling door HomeDeco: HomeDeco zal de betaling van de zogenaamde afrekening uiterlijk binnen 14 werkdagen voldoen. De verrekening vindt plaats op de 15e van iedere maand. Op deze afrekening staan alle verkopen van voorgaande maand. (bijv: verkopen van mei staan op de afrekening van 1 juni) Indien de afrekening negatief uitkomt en dus betaald dient te worden aan HomeDeco geldt hierbij een betalingstermijn van 14 dagen.

7.4 Betaling door HomeDeco: Betaling vindt plaats over alle behouden orders waarvan de retourtermijn is verstreken.

7.5 Facturatie: Verkoper gaat ermee akkoord dat hij zijn (credit)facturen per mail van HomeDeco ontvangt.

 

8 Informatie en gebruik gegevens

8.1 Omgaan met gegevens koper:Verkoper zal uitsluitend gebruik maken van de NAW-gegevens van Koper voor zover dit noodzakelijk is in het kader van de uitvoering van de bestelling. Verkoper zal deze gegevens niet gebruiken om de Koper te benaderen om de verkoop buiten HomeDeco te laten plaatsvinden en om de Koper ongevraagde commerciële informatie te verstrekken. Verkoper zal deze gegevens niet aan derden ter beschikking stellen. Verkoper stemt ermee in dat zijn NAW-gegevens aan de Koper worden verstrekt in het kader van de bestelling.

8.2 Gegevens: HomeDeco zal NAW-gegevens van Verkoper verder alleen gebruiken om hem te informeren over HomeDeco en om betalingen te kunnen faciliteren. HomeDeco stelt geen gegevens beschikbaar aan derden. In het privacybeleid wordt beschreven hoe HomeDeco met (persoons)gegevens omgaat.

8.3 Juistheid van gegevens: HomeDeco staat op geen enkele wijze in voor de juistheid van de gegevens die door Kopers worden verstrekt.

8.4 Content op andere sites: Indien Verkoper besluit HomeDeco - Content op een andere site te willen posten, moet er een link naar HomeDeco bijstaan (naar homepage, productpagina of webshop van Verkoper). Het is niet toegestaan om via HomeDeco.nl door te linken naar een andere of eigen website.

 

9 Rol van HomeDeco

9.1 Transactie: De rol van HomeDeco is het met elkaar in contact brengen van vraag (Kopers) en aanbod (Verkopers) en het faciliteren in een relatie tussen de beide partijen, waarbij HomeDeco bij de totstandkoming van de Koopovereenkomst uitsluitend optreedt en handelt voor Verkoper in hoedanigheid van handelsagent. HomeDeco is jegens Verkoper op geen enkele wijze aansprakelijk voor enige tekortkoming van de Koper in nakoming van de algemene voorwaarden.

9.2 Marketing: HomeDeco spant zich op velerlei manieren om Kopers naar HomeDeco toe te trekken door middel van o.a. social media, bloggen, Facebook, Twitter feeds, Google search campagnes en nieuwsbrieven. Hiervoor maakt HomeDeco gebruik van categorieën en individuele producten die volgens HomeDeco een goede vertegenwoordiging van HomeDeco vormen. HomeDeco geeft geen garantie dat producten van Verkoper in deze acties worden meegenomen.

9.3 Vragen en klachten over de dienstverlening van HomeDeco: Voor vragen, advies en/of klachten over de dienstverlening kan Verkoper bij HomeDeco terecht via het contactformulier. Wij helpen je graag verder en zullen ernaar streven binnen één werkdag een reactie te geven.

 

10 Aansprakelijkheid

10.1 Beperking aansprakelijkheid: Behalve in geval van grove schuld of nalatigheid zal de aansprakelijkheid van HomeDeco voor directe schade voortvloeiend uit schending van deze verkoopvoorwaarden beperkt blijven tot het bedrag dat Verkoper heeft betaald voor het gebruik van de diensten van HomeDeco ten behoeve van de producten. Verkoper vrijwaart HomeDeco voor enige aanspraak voortvloeiende uit: de uitvoering van de bestelling (inclusief verzending en aftersales), het aanbod en Content van de webshops, juistheid van gegevens, gedragingen/uitspraken van Verkopers en Kopers, naleving van de AVG en deze algemene voorwaarden. Partijen (Verkoper en HomeDeco) zijn niet aansprakelijk voor gederfd inkomen, gederfde winst, verlies van gegevens en andere indirect of gevolgschade die door de andere partij wordt geleden.

 

11 Overige voorwaarden en bepalingen

11.1 Intellectueel eigendom: Verkoper behoudt het eigendom op de producten, alsmede de auteursrechten op de Content in de eigen webshop. HomeDeco respecteert deze rechten en zal deze Content niet gebruiken voor enig ander doel dan het promoten van Verkoper en HomeDeco, tenzij dit schriftelijk is toegestaan door Verkoper. Verkoper erkent dat HomeDeco rechthebbende is van het merk HomeDeco en alle overige onderscheidingsmiddelen van HomeDeco alsmede van de vormgeving, software, formats, domeinnamen van de site van HomeDeco en dat Verkoper niet gerechtigd is deze te gebruiken, of aan derden toe te staan deze te gebruiken zonder schriftelijke toestemming vooraf.

11.2 Veranderingen aan de website: HomeDeco is te allen tijde gerechtigd de website van HomeDeco te veranderen.

11.3 Garanties: HomeDeco is nimmer aansprakelijk voor het niet of niet naar behoren functioneren van de website van HomeDeco en het verkoopaccount.

11.4 Toepasselijk recht: Op deze voorwaarden is uitsluitend het Nederlands Recht van toepassing. Eventuele geschillen tussen partijen zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de daartoe bevoegde rechter in Amsterdam.

 
Follow us on